Goed luisteren is een essentieel onderdeel in de communicatie tussen mensen. Het zorgt voor verbinding, voorkomt misstanden en geeft de ander de mogelijkheid zijn of haar verhaal kwijt te kunnen. Je ‘parkeert’ je eigen verhaal, en bent met aandacht bij de ander. Vanuit respect en zonder oordeel. Zonder met een oplossing of een weerwoord te komen, zonder de ander te willen overtuigen. Het betekent vooral dat je zelf stil bent. Het klinkt simpel, maar het is nog niet zo gemakkelijk. Empathisch vermogen en oprechte interesse zijn hierbij belangrijk.

Kun jij echt luisteren zonder direct te oordelen? Sta jij open voor het verhaal van je medemens? Ga vandaag eens in gesprek, juist met iemand die een ander standpunt deelt dan jijzelf, en ontdek welk uniek, bijzonder verhaal je te horen krijgt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Welkom

Marion en Noortje

Hier kan je alles lezen over wat ik zoal meemaak in mijn leven…over het zoeken naar balans; de perikelen rondom onze lieve, ondeugende dochter met het syndroom van Down. Alle mooie, pijnlijke maar ook humorvolle momenten die we beleven samen.

Volg me op